Stało się to, o czym mówiło się już od kilku tygodni. Marvels notuje najgorszy weekend w historii MCU w amerykańskich kinach. Produkcja dostała też ocenę B w CinemaScore, co sugeruje wysokie spadki w nadchodzących tygodniach.
W siedzibach Disneya i Marvel Studios z pewnością panuje grobowa atmosfera. Patrząc jednak na desperacki marketing w ostatnich kilku dniach przed premierą, porażka Marvels nie jest dla nich żadnym zaskoczeniem. Widowisko zarobiło w weekend otwarcia zaledwie 47 mln $. To mniej niż Kapitan Marvel zgarnęła w dzień otwarcia. Sytuacja jest znacznie gorsza niż w przypadku Kwantomanii, która po bardzo dobrym otwarciu zaczęła notować gigantyczne spadki. Spośród trzech tegorocznych produkcji MCU, tylko Strażnicy Galaktyki: Volume 3 odnieśli sukces.
Przeczytaj również: Wystarczy – recenzja filmu „The Marvels”
Drugie miejsce zajmuje Pięć koszmarnych nocy. Tym razem spadek nie był tak ogromny jak weekend wcześniej – produkcja zarobiła 9 mln $ (-53%). Łączny wynik na rynku amerykańskim to 127,2 mln $. Finalny rezultat powinien wynieść około 150 mln $, a to oznacza, że produkcja nie zrobi nawet dwukrotności weekendu otwarcia. Mimo tego Pięć koszmarnych nocy to wielki sukces, ponieważ budżet wyniósł zaledwie 25 mln $ (bez marketingu).
Tymczasem koncertowy film Taylor Swift: The Eras Tour zarobił w piąty weekend wyświetlania 5,9 mln $ (-57%), a łącznie od premiery już 172,5 mln $. To lepszy wynik od takich produkcji, jak Szybcy i wściekli 10, Transformers: Przebudzenie bestii czy najnowszej części Mission: Impossible.
# | tytuł | weekend | zmiana | łącznie | tyg. |
1. | Marvels | 47 mln $ | nowość | 47 mln $ | 1 |
2. | Pięć koszmarnych nocy | 9 mln $ | -53% | 127,2 mln $ | 3 |
3. | Taylor Swift: The Eras Tour | 5,9 mln $ | -57% | 172,5 mln $ | 5 |
4. | Priscilla | 4,8 mln $ | -5% | 12,7 mln $ | 3 |
5. | Czas krwawego księżyca | 4,65 mln $ | -32% | 59,9 mln $ | 4 |
6. | Przesilenie zimowe | 3,2 mln $ | +463% | 4,3 mln $ | 3 |
7. | Journey to Bethlehem | 2,4 mln $ | nowość | 2,4 mln $ | 1 |
8. | Psi Patrol: Wielki film | 1,76 mln $ | -13% | 64,5 mln $ | 7 |
9. | Radical | 1,75 mln $ | -34% | 5,2 mln $ | 2 |
10. | Egzorcysta: Wyznawca | 1,1 mln $ | -45% | 65 mln $ | 6 |
Marvels sprzedał się źle nie tylko na rynku amerykańskim, ale i w reszcie świata. Najwięcej zarobił w Chinach, gdzie weekend otwarcia wyniósł 11,7 mln $. Dla porównania – Kapitan Marvel w weekend otwarcia na rynku chińskim zgarnęła ponad 80 mln $. Filmy MCU jednak kiepsko radzą sobie w Chinach po pandemii, więc ten wynik nie jest zaskoczeniem. Tymczasem w UK film zarobił 4,3 mln $, w Indonezji 3,7 mln $, a w Korei Południowej 3,5 mln $. Globalne otwarcie wyniosło więc 110,3 mln $. Budżet to 270 mln $ bez kosztów marketingu. Można chyba już śmiało stwierdzić, że produkcja przyniesie ogromne straty.
Tymczasem Pięć koszmarnych nocy przebił pułap 250 mln $ w globalnym box office. Budżet horroru wynosi zaledwie 25 mln $ bez kosztów promocji, a więc film okazał się ogromnym sukcesem. Pomijając rynek amerykański, produkcja do tej pory zarobiła najwięcej w Meksyku (19,5 mln $), UK (12 mln $), Brazylii (9,2 mln $), Australii (7,8 mln $) i Hiszpanii (6,5 mln $). Na premierę wciąż czekają Korea Południowa (15 listopada) oraz Japonia (dopiero 9 lutego).
Możesz obserwować Box Office Raport również na Twitterze, Instagramie i Facebooku!