Za nami kolejny interesujący weekend w amerykańskim box office. Barbie wkrótce stanie się najlepiej zarabiającą premierą tego roku, a nowość Demeter: Przebudzenie zła nie zdołała przyciągnąć dużej widowni.
Barbie po raz czwarty zajęła pierwsze miejsce, zarabiając według niedzielnych szacunków 33,7 mln $. Łącznie na amerykańskim koncie filmu znajduje się już 526,3 mln $. To dwudzieste dzieło w historii, które przekroczyło pułap 500 mln $. Produkcja w reżyserii Grety Gerwig już za moment przebije Mrocznego Rycerza (535 mln $) i stanie się najlepiej zarabiającym filmem Warner Bros. w historii amerykańskich kin.
Tuż za Barbie znalazł się Oppenheimer. W czwarty weekend wyświetlania film zarobił 18,8 mln $, a łącznie od premiery już 264,2 mln $. Spośród filmów oryginalnych w reżyserii Christophera Nolana tylko Incepcja zarobiła więcej (292 mln $). Oppenheimer przebije ten wynik bez problemu.
Przeczytaj również: Amerykański Prometeusz – recenzja filmu „Oppenheimer”
Wojownicze Żółwie Ninja: Zmutowany chaos zajmują trzecią pozycję, zarabiając w drugi weekend 15,75 mln $. Wpływy spadły o 44%, a łącznie od premiery na amerykańskim rynku 72,8 mln $. Animacja celuje w finalny wynik powyżej 100 mln $. Tymczasem Meg 2: Głębia zarobił w drugi weekend 12,7 mln $, a od premiery 52,9 mln $. Jest to decydowanie słabszy wynik od pierwszej części, która po drugim weekendzie mogła pochwalić się zarobkiem przekraczającym 80 mln $.
Dopiero na piątej pozycji wystartowała nowość Demeter: Przebudzenie zła. Produkcja nie zdołała przyciągnąć do kin dużej widowni i zarobiła w premierowy weekend zaledwie 6,5 mln $. Przy budżecie w okolicach 45 mln $ bez marketingu będzie ciężko o zysk z samej dystrybucji kinowej.
Oprócz Barbie ważny pułap przekroczyła również najnowsza animacja Pixara Między nami żywiołami. Film kończy już przygodę w kinach (głównie przez utratę wielu kin, co podcięło mu mocno skrzydła), ale wynik 150 mln $ można uznać za solidny. Mimo wszystko jest to czwarty najsłabszy wynik w historii Pixara – mniej zarobili jedynie Dobry dinozaur (123,1 mln $), zeszłoroczny Buzz Astral (118,3 mln $) oraz startujący krótko przed wybuchem pandemii Naprzód (61,5 mln $).
Z innych ciekawostek: Sound of Freedom (172,8 mln$) pokonało właśnie Indianę Jonesa i artefakt przeznaczenia (172,6 mln $), co tylko jeszcze bardziej podkreśla skalę porażki najnowszej produkcji Lucasfilm.
Top 10 w amerykańskim box office w weekend 11-13 sierpnia:
tytuł | kwota/weekend | +-% | łączna kwota | tyg. | |
1. | Barbie | 33,7 mln $ | -36% | 526,3 mln $ | 4 |
2. | Oppenheimer | 18,8 mln $ | -35% | 264,2 mln $ | 4 |
3. | Wojownicze Żółwie Ninja: Zmutowany chaos | 15,75 mln $ | -44% | 72,8 mln $ | 2 |
4. | Meg 2: Głębia | 12,7 mln $ | -58% | 54,1 mln $ | 2 |
5. | Demeter: Przebudzenie zła | 6,5 mln $ | nowość | 6,5 mln $ | 1 |
6. | Nawiedzony dwór | 5,6 mln $ | -39% | 52,9 mln $ | 3 |
7. | Mów do mnie! | 5,1 mln $ | -19% | 31,3 mln $ | 3 |
8. | Sound of Freedom | 4,8 mln $ | -36% | 172,8 mln $ | 6 |
9. | Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One | 4,66 mln $ | -29% | 159,5 mln $ | 5 |
10. | Jailer | 2,5 mln $ | nowość | 4,1 mln $ | 1 |
Barbie zarobiła kolejne 45,1 mln $ z 75 rynków (spadek o 47%). Globalny wynik wynosi już 1,184 miliarda $. Barbie jest na dobrej drodze, by zostać najlepiej zarabiającą premierą roku nie tylko na rynku amerykańskim, ale i globalnie. Obecnie tytuł ten należy do animacji Super Mario Bros. Film (1,356 miliarda $). Najlepsze rynki dla filmu Grety Gerwig, oprócz rynku amerykańskiego, to UK (101,1 mln $), Meksyk (51,8 mln $), Australia (47,3 mln $), Niemcy (42,2 mln $) oraz Brazylia (42 mln $).
Poza rynkiem amerykańskim między Barbie a Oppenheimerem stanął Meg 2: Głębia, zarabiając 43,7 mln $ z 75 rynków. Globalny rezultat to jak na razie 256,9 mln $, a spora część tej kwoty to Chiny, gdzie widowisko z Jasonem Stathamem w roli głównej zarobiło do tej pory 90,2 mln $. Z Meksyku pochodzi 15 mln $, z UK 9,7 mln $, a z Francji 7,6 mln $.
Wspomniany Oppenheimer dołożył kolejne 32 mln $ z 79 rynków. Łącznie na świecie film zarobił już 649 mln $. Oprócz rynku amerykańskiego najlepsze wyniki zanotował w UK (58,1 mln $), Niemczech (35,4 mln $), Francji (28 mln $) i Australii (21 mln $). Oppenheimer może finalnie zarobić ponad 800 mln $ – przed filmem wciąż premiera w Korei Południowej, Włoszech i Chinach.
Z innych newsów:
Możesz obserwować Box Office Raport na Twitterze, Instagramie i Facebooku!