Zgodnie z prognozami Blue Beetle nie podbił box office. Choć najnowszej produkcji DCEU udało się wywalczyć pierwsze miejsce w amerykańskich kinach, zanotowany wynik jest drugim najsłabszym w historii tego uniwersum.
Blue Beetle zarobił w amerykańskim box office w weekend otwarcia 25,4 mln $, czyli poniżej prognoz, które dawały już i tak skromne 28-32 mln $. To drugi najsłabszy wynik w historii DCEU – słabiej otworzyła się tylko Wonder Woman 1984, która startowała w środku pandemii i miała jednoczesną premierą w kinach i na HBO Max. Nie wróży to dobrze grudniowej premierze drugiej części Aquamana.
Przeczytaj również: Znowu to samo – recenzja filmu „Blue Beetle”
Po raz pierwszy prowadzenie oddała więc Barbie, choć wynik, który zarobiła w piąty weekend wyświetlania, nadal robi wrażenie. Film w reżyserii Grety Gerwig zgarnął 21,5 mln $, zaś łącznie od premiery zarobił już 567,3 mln $. Prawdopodobnie w środę prześcignie Super Mario Bros. Film i stanie się najlepiej zarabiającą premierą tego roku w amerykańskich kinach. Jak daleko Barbie może zajść? 600 mln $ jest pewne, więc finalnie może być nawet 650 mln $.
Oppenheimer spadł na pozycję numer trzy, dodając w ten weekend 10,6 mln $. Na rynku amerykańskim film zarobił już 285,2 mln $. Przekroczenie pułapu 300 mln $ jest już oczywistością, a obecne prognozy finalnego wyniku sięgają nawet 320 mln $. Bez wątpienia to jeden z największych sukcesów kasowych w ostatnim czasie, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę, że to trzygodzinna biografia.
Całkiem nieźle radzą sobie Wojownicze Żółwie Ninja: Zmutowany chaos. W trzeci weekend animacja zgarnęła 8,4 mln $. Łącznie od premiery 88,1 mln $. Zobaczymy czy 125 mln $ (a na tyle mniej więcej prognozuje się finalny wynik) wystarczy, by powstała kontynuacja.
Natomiast widzów do amerykańskich kin nie przyciągnął film Spuszczone ze smyczy. Ta komedia z kategorią wiekową R znalazła się dopiero na piątym miejscu, zarabiając w weekend otwarcia skromne 8,3 mln $. To zdecydowanie słabiej od chociażby Bez urazy (również kategoria R), które w czerwcu tego roku na wejściu zgarnęło 15 mln $.
Bardzo dobrze w amerykańskich kinach radzi sobie Mów do mnie!. Film zarobił już 37,4 mln $ przy budżecie ok. 4,5 mln $. Dzięki niskim spadkom z weekendu na weekend horror ma szansę na nawet 50 mln $.
Top 10 w amerykańskim box office w weekend 18-20 sierpnia:
tytuł | kwota/weekend | +-% | łączna kwota | +-% | |
1. | Blue Beetle | 25,4 mln $ | nowość | 25,4 mln $ | 1 |
2. | Barbie | 21,5 mln $ | -36% | 567,1 mln $ | 5 |
3. | Oppenheimer | 10,6 mln $ | -44% | 285,2 mln $ | 5 |
4. | Wojownicze Żółwie Ninja: Zmutowany chaos | 8,4 mln $ | -45% | 88,1 mln $ | 3 |
5. | Spuszczone ze smyczy | 8,3 mln $ | nowość | 8,3 mln $ | 1 |
6. | Meg 2: Głębia | 6,7 mln $ | -48% | 66,6 mln $ | 3 |
7. | Mów do mnie! | 3,1 mln $ | -37% | 37,4 mln $ | 3 |
8. | Nawiedzony dwór | 3 mln $ | -48% | 58,8 mln $ | 4 |
9. | Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One | 2,7 mln $ | -41% | 164,4 mln $ | 4 |
10. | Demeter: Przebudzenie zła | 2,5 mln $ | -62% | 11 mln $ | 2 |
Oppenheimer zarobił poza rynkiem amerykańskim kolejne 32 mln $ z 80 rynków. Globalny wynik najnowszego filmu Christophera Nolana sięgnął już 717,8 mln $, co czyni go czwartym najwyższym w jego karierze i czwartym najwyższym w tym roku. Oppenheimer we wtorek trafił w końcu do Korei Południowej, gdzie w dzień otwarcia zanotował rekord dla filmu Nolana, a łącznie w ciągu sześciu dni zarobił 12,6 mln $. W IMAX produkcja zarobiła już 146,4 mln $ globalnie – to piąty najwyższy wynik w historii. Lepsi byli tylko: dwie części Avatara, Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy oraz Avengers: Koniec gry.
Tymczasem Barbie dołożyła w ten weekend poza rynkiem amerykańskim 26,7 mln $. Globalny wynik wynosi już 1,279 miliarda $. To drugi najwyższy wynik roku, choć już za moment prześcignie Super Mario Bros. Film (1,36 miliarda $). Oprócz rynku amerykańskiego film zrobił mocne wyniki w UK (109,6 mln $), Meksyku (53,2 mln $) i Australii (51,1 mln $).
Meg 2: Głębia przebił globalnie 300 mln $. W ten weekend film zarobił poza rynkiem amerykańskim 21,9 mln $. Najlepiej radzi sobie w Chinach, gdzie zarobił już 106,3 mln $. Finalnie Meg 2: Głębia powalczy, aby globalnie przekroczyć 400 mln $, ale będzie ciężko.
Blue Beetle poza rynkiem amerykańskim zarobił zaledwie 18 mln $ z 63 rynków. Dodając rynek amerykański, globalne otwarcie wynosi skromne 43,4 mln $. Budżet produkcji to ok. 104 mln $ bez kosztów promocji.
W najbliższy piątek na rynek amerykański trafi Gran Turismo, jednak produkcja jest już grana na 34 innych rynkach, gdzie zarobiła do tej pory 22,7 mln $. Wciąż dobrze radzi sobie Między nami żywiołami, który zarobił już globalnie 458,3 mln $. Jego wynik poza rynkiem amerykańskim (307,2 mln $) jest wyższy niż Spider-Mana: Poprzez multiwersum (305,9 mln $).
Możesz obserwować Box Office Raport na Twitterze, Instagramie i Facebooku!