Kinami w wielu zakątkach świata zawładnął komediowy horror Pięć koszmarnych nocy. W amerykańskim box office produkcja zanotowała piąty najwyższy weekend otwarcia w październiku w historii. Tymczasem mocny spadek zaliczył Czas krwawego księżyca.
Pięć koszmarnych nocy przewyższył prognozy i zarobił w weekend otwarcia w amerykańskich kinach aż 80 mln $. Jest to najwyższy weekend otwarcia dla studia Blumhouse, drugi najwyższy dla filmu na podstawie gry wideo, trzeci najwyższy dla horroru i piąty najwyższy w październiku. Wszystko to zostało osiągnięte przy jednoczesnej premierze w kinach i na platformie Peacock.
# | tytuł | wynik |
1. | Super Mario Bros. Film | 146,4 mln $ |
2. | Pięć koszmarnych nocy | 80 mln $ |
3. | Sonic 2. Szybki jak błyskawica | 72,1 mln $ |
4. | Sonic. Szybki jak błyskawica | 58 mln $ |
5. | Pokemon. Detektyw Pikachu | 54,3 mln $ |
Mocno oberwał Martin Scorsese i jego najnowszy film Czas krwawego księżyca. W drugi weekend wyświetlania film zanotował spadek o 60% i zarobił 9,3 mln $. Łączny wynik produkcji wynosi obecnie 41 mln $, a prognozuje się, że finalny wynik nie będzie wyższy niż 65 mln $.
Oprócz wspomnianych Pięciu koszmarnych nocy, w top 10 znalazło się jeszcze miejsce dla dwóch nowości. After Death od Angel Studios wystartował na czwartej pozycji, zarabiając w weekend otwarcia 5 mln $. Tymczasem Freelance znalazł się na pozycji numer osiem z kwotą 2,1 mln $.
Choć nie udało się załapać do najlepszej dziesiątki, mocny wzrost zanotował film Anatomia upadku. Dystrybucja została rozszerzona do ponad 260 kin, gdzie film zarobił 634 tys. $. To wzrost w porównaniu do poprzedniego weekendu o 316%.
# | tytuł | weekend | zmiana | łącznie | tyg. |
1. | Pięć koszmarnych nocy | 80 mln $ | nowość | 80 mln $ | 1 |
2. | Taylor Swift: The Eras Tour | 15,4 mln $ | -54% | 150,1 mln $ | 3 |
3. | Czas krwawego księżyca | 9,3 mln $ | -60% | 40,1 mln $ | 2 |
4. | After Death | 5 mln $ | nowość | 5 mln $ | 1 |
5. | Egzorcysta: Wyznawca | 3,26 mln $ | -43% | 59,5 mln $ | 4 |
6. | Psi Patrol: Wielki film | 2,3 mln $ | -47% | 59,4 mln $ | 5 |
7. | Miasteczko Halloween (re-release) | 2,1 mln $ | -50% | 7,9 mln $ | 2 |
8. | Freelance | 2,1 mln $ | nowość | 2,1 mln $ | 1 |
9. | Piła X | 1,76 mln $ | -51% | 50,4 mln $ | 5 |
10. | Twórca | 1 mln $ | -62% | 38,8 mln $ | 5 |
Pięć koszmarnych nocy zarobił 52,6 mln $ z 64 rynków. Najlepsze rynki to Meksyk (10,8 mln $), UK (6,3 mln $), Brazylia (3,9 mln $), Australia (3,8 mln $), Niemcy (2,6 mln $), Argentyna (2,3 mln $) oraz Polska (2 mln $). Globalny start produkcji wyniósł więc 132 mln $. Budżet produkcji to tylko 20-25 mln $ bez marketingu.
Tymczasem Czas krwawego księżyca zarobił kolejne 14,1 mln $ z 64 rynków. Globalny wynik wynosi na razie 88 mln $. Oprócz rynku amerykańskiego, najlepsze rynki dla filmu Scorsese to UK (10,8 mln $), Francja (5,3 mln $) oraz Brazylia (3,3 mln $).
Psi Patrol: Wielki film przekroczył pułap 100 mln $ poza rynkiem amerykańskim. Najlepsze rezultaty pochodzą z Chin (17,1 mln $), Francji (10,8 mln $) i Niemiec (9 mln $). Dodając rynek amerykański, globalny wynik animacji to na razie 166,4 mln $. Natomiast na kolejne 17 rynków trafiły Trolle 3, a łącznie z 43 rynków film zarobił tym razem 13,4 mln $. Globalny wynik animacji to 36,1 mln $. Amerykańska premiera w drugiej połowie listopada.
Możesz obserwować Box Office Raport również na Twitterze, Instagramie i Facebooku!