„Pięć koszmarnych nocy” utrzymuje prowadzenie w amerykańskich kinach, ale notuje potężny spadek | Raport Box Office

Deadline, The NumbersBox Office Raport07 listopada 2023 09:13
„Pięć koszmarnych nocy” utrzymuje prowadzenie w amerykańskich kinach, ale notuje potężny spadek | Raport Box Office

W amerykańskich kinach da się odczuć brak Diuny. Druga część widowiska sci-fi miała trafić do kin w miniony weekend, jednak z powodu strajku aktorów została przesunięta na marzec przyszłego roku. Prowadzenie utrzymał więc komediowy horror Pięć koszmarnych nocy. Zanotował jednak potężny spadek.

Po znakomitym, bijącym prognozy weekendzie otwarcia, Pięć koszmarnych nocy zanotował gigantyczny spadek o 76% i zarobił 19,4 mln $. Z pewnością duży wpływ na taki obrót spraw miała jednoczesna premiera w kinach i na platformie Peacock. Do tego dochodzą kiepskie opinie oraz to, że horrory przeważnie notują duże spadki. Ostatecznie będzie ciężko, by na rynku amerykańskim podwoić weekend otwarcia. Obecne prognozy finalnego wyniku to ok. 150 mln $.

Świetnie radzi sobie koncertowy film Taylor Swift: The Eras Tour. W czwarty weekend wyświetlania film zarobił 13,5 mln $, co oznacza spadek o zaledwie 13%! To miał być ostatni weekend tego filmu w kinach, jednak już pojawiają się głosy, że zagości na ekranach również za tydzień. Łączy wynik na amerykańskim rynku to już 165,9 mln $. To więcej od takich produkcji, jak Szybcy i wściekli 10, Między nami żywiołami oraz Creed III.

Niski spadek o 25% zanotował też Czas krwawego księżyca. W trzeci weekend wyświetlania film w reżyserii Martina Scorsese zarobił 7 mln $, a od premiery 52,3 mln $. Tymczasem Priscilla zanotowała wzrost o ponad 3700% dzięki rozszerzeniu dystrybucji z czterech do ponad tysiąc trzystu kin. Film zarobił 5,08 mln $, a łącznie od premiery 5,3 mln $.

Top 10 w amerykańskich kinach w weekend 3-5 listopada:

#tytułweekendzmianałącznietyg.
1.Pięć koszmarnych nocy19,4 mln $-76%113,6 mln $2
2.Taylor Swift: The Eras Tour13,5 mln $-13%165,9 mln $4
3.Czas krwawego księżyca7 mln $-25%52,3 mln $3
4.Priscilla5,08 mln $+3748%5,3 mln $2
5.Radical2,7 mln $nowość2,7 mln $1
6.Egzorcysta: Wyznawca2,1 mln $-34%63,1 mln $5
7.After Death2 mln $-60%9 mln $2
8.Psi Patrol: Wielki film1,97 mln $-15%62 mln $6
9.What Happens Later1,56 mln $nowość1,56 mln $1
10.Freelance1,2 mln $-40%4,2 mln $2

Co słychać w globalnym box office?

Pięć koszmarnych nocy zarobił poza rynkiem amerykańskim 35,6 mln $ z 74 rynków. Łączny globalny wynik wynosi już 217,1 mln $. Budżet produkcji to około 25 mln $ bez kosztów marketingu, więc mówimy tu o dużym sukcesie. Na aż 29 rynkach jest to najlepiej zarabiająca produkcja studia Blumhouse, w tym w Polsce. Najlepsze rynki, oprócz rynku amerykańskiego, to Meksyk (16,9 mln $), UK (10,6 mln $), Brazylia (7,7 mln $), Australia (6,5 mln $) oraz Niemcy (5 mln $).

Tymczasem w Japonii premierę miało widowisko Godzilla Minus One, zarabiając na start 7,8 mln $. Film pobił na tym rynku rekord otwarcia w kinach IMAX dla japońskiego filmu (1,2 mln $).

Animacja Trolle 3 zarobiła kolejne 13,2 mln $ z 54 rynków, a łączny globalny wynik wynosi już 57 mln $. Najlepsze rynki to UK (15,5 mln $), Francja (9 mln $), Niemcy (4,7 mln $), Brazylia (4,3 mln $) oraz Meksyk (3,5 mln $). Premiera na rynku amerykańskim 17 listopada.

Jeszcze przed weekendem Czas krwawego księżyca przekroczył pułap 100 mln $ w globalnym box office. W ten weekend film zarobił poza rynkiem amerykańskim 11,9 mln $ z 65 rynków. Łączny globalny wynik wynosi zatem 119,1 mln $. Pomijając rynek amerykański, najlepszym rynkiem dla filmu jest UK (9,5 mln $).

Możesz obserwować Box Office Raport również na Twitterze, Instagramie i Facebooku!

Jeśli podoba się Wam nasza praca oraz działalność i chcecie nas wesprzeć, możecie nam postawić wirtualną kawę. To nam bardzo pomoże w rozwoju!Postaw mi kawę na buycoffee.to